sobota, 25 marca 2017

GAJAR KA HALVA (marchewkowa chałwa)

Tak jak wybrałyście kochane Panie, dzisiaj będzie marchewkowa chałwa, jest smaczna i łatwa do zrobienia, nie potrzeba wielu składników. Do herbaty w sam raz :)
Polecam na niedzielne popołudnie.

SKŁADNIKI na małą miskę, 6 kawałków

  • 500g obranych i starkowanych na dużych oczkach marchewek
  • 500ml pełnotłustego mleka
  • 1/4 szklanki roztopionego masła klarowanego-ghee
  • 1/4 szklanki cukru (lub dla smaku)
  • 1/2 łyżeczki mielonego kardamonu (lub dla smaku)
Do posypania użyłam kilka pokruszonych orzechów włoskich, pistacji, rodzynek oraz migdałów.
Zaczynamy!

  1. Do głębokiej patelni lub rondelka wlewamy 500 ml mleka
2. Mleko zagotowujemy, mieszając, by nie przypalić! Kiedy się zagotuje dodajemy marchew:
3. Naszym celem będzie całkowita redukcja mleka, teraz wymieszaj dokładnie marchew w mleku
4.Dodaj kardamon
5.Wymieszaj dokładnie
6. I gotuj, mieszając by mleko nie przypaliło się od spodu, kiedy mleko będzie już odparowane tak jak tu:

7. Wlej rozpuszczone masło, wymieszaj i gotuj do suchości 
8.Nastepnie dodaj cukier i mieszaj energicznie, aż odparuje woda 
podsmażaj mieszając około 5 minut i gotowe !
Wyłóż do wybranego naczynia, ozdób dowolnie i jedz po schłodzeniu chwilę w lodówce. 
Ja włożyłam chałwę do głębokiej miseczki, a jak wystygła przełożyłam na talerz, pokroiłam i udekorowałam :) Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz