sobota, 11 marca 2017

Amerykańskie pancakes(naleśniki)z jagodami

Pierwszy raz zrobiłam je podczas Pancake day na śniadanie dla siebie i dla męża.
 Muszę powiedzieć,że bardzo przypadły nam obu do gustów.
Są puszyste,soczyste przez jagody w cieście i idealnie pasują do porannej kawki


No to zaczynamy!
SKŁADNIKI:

  • 450g self raising flour (czyli mąki,z dodatkiem proszku do pieczenia), albo zwykłej pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (jeśli używasz zwykłej mąki dodaj 1,5 lub 2)
  • 1/2 łyżeczki cynamonu 
  • szczypta soli
  • 50g roztopionego masła
  • 600 ml mleka 
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • 300g jagód -kupiłam blueberries z Tesco 
1. Mąke mieszamy ze wszystkimi suchymi składnikami.
2. Następnie,dodajemy wymieszane mleko z masłem i żółtkami jaj i miksujemy 
3. W osobnej misce ubijamy białka
4. Białka dodajemy stopniowo,delikatnie mieszając
5.Za pomocą łyżki wazowej nalewamy na patelnię z nagrzanym juz olejem oraz posypujemy jagodami
6.Kiedy spód jest już złocity,przekręcamy na drugą stronę!

Czynnosć powtarzamy z każdym naleśnikiem. Ja układałam po 2 usmażone naleśniki na talerz,polewalam miodem/syropem klonowym i na to jeszcze swieze jagody :-) 
Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz