sobota, 1 kwietnia 2017

Sernik z białą czekoladą, polany musem z kawałkami mango

Kilka dni temu naszła mnie ochota na pieczenie, dawno nie robiłam ciasta, a sernik ostatni raz w grudniu. Miałam puszkę mango i postanowiłam, że zrobię sernik z tym właśnie owocem.
Eksperyment się udał! Ciasto jest bardzo pyszne, łatwe w wykonaniu i wygląda niesamowicie. 
Właśnie się nim zajadam, pisząc ten post. Do masy serowej dodaje białą, rozpuszczoną czekoladę, ale równie dobrze można ją zamienić na mleczną, czy gorzką.
Spód jest z ciasteczek, ładnie się kroi, nie przylega do formy i nie jest bardzo kruchliwy. Użyłam markizów czekoladowych z śmietankowym kremem : http://drgerard.eu/produkty/mafijne
Możesz użyć ciasteczek oreo, lub herbatników. 


SKŁADNIKI NA KRUCHY SPÓD FORMA TORTOWA 22CM
- 170g ciasteczek
- 40g masła roztopionego 
Ciasteczka miksujemy razem z masłem i wykładamy na spód wyłożony papierem do pieczenia. (Jeśli nie masz blendera wsadź ciastka do siatki jednorazowej i przy użyciu wałka rozdrbnij, przełóż do miski, dodaj masło i wymieszaj.)Dokładnie dociskamy masę, np dnem szklanki na całej powierzchni i wkładamy do lodówki. 
SKŁADNIKI NA MASĘ SEROWĄ
- 1kg sera na sernik, użyłam sera firmy Piątnica z wiaderka
- 4 jajka
- 2 łyżki cukru pudru
- 300g białej czekolady (3 tabliczki)
- łyżeczka cukru z wanilią 
- 1 łyżka mąki 
 Czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej i odstawiamy na bok do ostygnięcia.
Ser w temp pokojowej  przekładamy do dużej miski i miksujemy do uzyskania jednolitej konsystencji. Do masy dodajemy jajko po jajku, miksując cały czas.następnie dodajemy oba cukry i makę, miksujemy dokładnie i cały czas miksując wlewamy roztopioną czekoladę.
Masę wylewamy na schłodzony spód ciasteczek. Piekarnik musi byc nagrzany do 160 C
Na dole piekarnika umieszczamy naczynie z wodą, sernik wkładamy na środkowe piętro i pieczemy aż się ładnie zarumieni ze wszystkich stron, mój piękł się 50 minut. 
SKŁADNIKI NA MUS MANGO
- 300 ml soku mango, np Rubicon
- 5 łyżek cukru
- 2 łyżki mąki
- puszka mango
W rondelku zagotowujemy sok, dodajemy cukier i gotujemy mieszając do rozpuszczenia cukru, następnie pozostałe 50 ml soku rozrabiamy z mąką. Dolewamy do rondelka i mieszamy chwilę, po czym odstawiamy na bok

Kiedy sernik jest już upieczony, otwieramy piekarnik i studzimy ciasto. Po wystygnięciu wkładamy do lodówki na min.40 minut 
Mango kroimy w paseczki. Mus wlewamy na sernik i rozprowadzamy łyżką, Na wierzch zaczynając od góry ukłądamy paski mango. Gotowe!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz