wtorek, 25 kwietnia 2017

Kurczak pieczony nadziewany zeera rice z rodzynkami,ciecierzycą i frytkami ze słodkich ziemniaków

Witajcie kochani.
Trochę mnie tu nie było, wybaczcie. Ale już jestem! Wróciłam i to z czymś niesamowicie smacznym. Nazwałabym to romansem pakistańsko-algierskim. Właśnie w Algierii robi się takie kurczaki z ryżem, ale niekoniecznie pieczone! Nawet gotowane, w całości w sosie z warzywami. Zainspirowałam się tym daniem i wyszłedł na prawdę wart spróbowania romans. Do tradycyjnego pakistańskiego zeera rice (ryż kuminowy) dodałam rodzynki i curried chickpeas, czyli ciecierzycę  już w sosie curry z puszki,jeśli jednak nie masz takiej juz przyprawionej, śmiało dodaj zwykłą :)

ZACZYNAMY
Więc zaczynamy od kurczaka, którego dokładnie myjemy i nacinamy nożem,osuszamy ręcznikiem papierowym.A następnie nacieramy mieszanką przypraw do kurczaka; 
-1 łyżeczka papryki w proszku
-1,5 łyżeczki czosnku granulowanego
- 1 łyżeczka cebuli w proszku
- 1 łyżeczka curry
- 0,5 łyżeczki cynamonu
- 1 łyżeczka kolendry w proszku
 - sól, pieprz
(wszystkie przyprawy mieszamy z olejem do uzyskania pasty)
Nasmarowanego kurczaka chowamy do lodówki i zabieramy się za ryż.

W rondelku rozgrzewamy trochę oleju i podsmażamy 1 małą pokrojoną w drobną kostkę cebulę, dodjemy 2 czarne kardamony,kawałek cynamonu i 4 goździki. Smażymy razem chwilę, po czym dodajmy 5 ziarenek pieprzu i 1 łyzeczkę cumin seeds, czyli ziaren kuminu. Kiedy cebula jest już brązowa dodajemy 1 łyżeczkę garlic-ginger paste, czyli pasty imbirowo czosnkowej.Teraz czas na rodzynki i ja dodałam 2 duże garści i migdały posiekane 1 garść, podsażamy chwilę i dodajemy sól, vegetę i pieprz do smaku. 
Teraz dodajemy 1 szklankę ryżu, zalewamy wodą i gotujemy na dużym ogniu do zagotowania,po zagotowaniu zakrywamy rondelek przykrywką i gotujemy na najmniejszym ogniu 10 minut, bez odkrywania. Jak już jest gotowy ściągamy z gazu, dodajemy cieciorkę,bez sosu, ani wody, mieszamy, doprawiamy do smaku i zabieramy się za frytki ze słodkiego ziemniaka.

Użyłam dosłownie pół jednego, ale zarazem ogromnego słodkiego ziemniaka.Pokrój jak na frytki, polej odrobiną oleju dopraw do smaku solą, pieprzem,czosnkiem granulowanym, papryką.

Kurczaka wyciągamy z lodówki, w nacięcia wkładamy jabłko pokrojone w półksiężyce, udka związujemy nitką, a następnie łyżką faszerujemy kurczaka. Wokół układamy słodkie ziemniaki i jabłka. Na koniec mieszamy trochę wody z olejem i polewamy na blaszkę. Pieczemy 40-50 minut w 180 stopniach C.Podlewamy powstałym sosem w czasie pieczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz